Monday, January 14, 2013

instagram

Assalamualaikum semua.
jumpa lagi sekali tuk hari nih. hewheww~

just a short information.
aku ada Instagram. yeay!
do follow me there! 
search for " Khairun Salwa ".
mesti jumpa punya. hehe!

sebenarnya da lama nak inform,
tapi asyik lupa.
pada yang unknown Instagram tu apa.
its like a photo gallery.
people only post a photo there,
and get likes and also commented.
tak kisah photo apa-apa pun, 
orang yang follow kita macam kat tuwiter tuh,
akan dapat tengok photo yang kita updates.

oh ya, forgot to mention too.
Instagram ni just for Android and Iphone user.
BB user takda instagram ea. haha! :p
BB user ada bb cream ja kot. ahaha.
marah BB user nanti. maap la yer!
gurau senda di pagi hari.

dan I believe yang akan ada orang akan cakap :
"huntunglah ada henpong mahal, ada Android.
kami ada tiga-tiga sekupang jaa.."
and I will say : 
" so, tunggu apa lagi, go get yours la weyh.
takyah nak cakap huntung-huntung sangat la.."

kejam kan? memang. aku bukan baik pun. heh.
sebab aku taksuka ayat "Untunglah" tu.
sebab everyone get their things based on their own reason too.
ya, mungkin kalo anak orang kaya,
mak bapak dowang yang belikan.
tapi, kenapa nak negative thinking sangat.
berprasangka baik la pada orang lain.
penah tak terfikir positif sikit, 
macam mana orang len ada henpon mahal, 
penah tak terfikir mana dowang dapat duit beli henpon camtuh?

just think positive.
macam aku, aku beli henpon sekarang guna duit 1st gaji masa keja dulu.
duit gaji, selain belanja tuk family.
aku suka beli hadiah tuk diri sendiri.
sebab salah satu penghargaan tuk diri sendiri yang da kerja penat2 tuk bantu family.
duit gaji aku, aku beli henpon yang sekarang aku guna.
aku beli cincin, tapi da ilang ritu. my bad.
aku beli baju dan makan yang sedap2 sebulan sekali.
makan benda yang sedap2 bukan mahal.
tapi makanan sedap yang ikut kemampuan.
sekarang, duit PTPTN, aku simpan separuh dalam akaun lain.
untuk kegunaan emergency dan untuk diri sendiri.

at least, we treat ourself something good selepas dy berkhidmat tuk kita.
itu my opinion. 
dan habit tu aku kekalkan sampai sekarang.
dan Alhamdulillah jugak, 
I get a lovely cousin that have a same opinion. 
kami sama. macam aku jugak. heh.

haaaa.. kan merepek lagi.
tadi cakap just short information.
memang tak short jugak la nampaknya. haha!
maaf. aku memang suka menulis.
jangan lupa follow instagram aku eaa..

last, please be positive. dats it.


till then, 
Adiossaa__

No comments: