Monday, January 21, 2013

Bengkel MT & Swiss In


assalamualaikum blogger-dian, pembaca-dian suma...
sihatkah? ada baikkah? haha.
aku sihat tapi sakit tekak dan flu ada sikit lagi.
batuk da lega. alhamdulillah.
sakit tekak je la, sora still serak-serak bak burung merak. #Ehh.
penat da cari air cap badak tuk sejukkan badan.
tapi tak jumpa. susah betol.
even kat minimart hospital pun takda jual.
tak ker pelik tuh? emmm..

tapi takpa.
kita move on. kita ke cerita seterusnya.
aku nak share pasal KPO yang aku attend kelmarin.
tapi tajuk sebenarnya panjang bebenor..
Bengkel Pemantapan Majlis Tertinggi dan Perancangan Almanak 2013
bagi Badan Persatuan Pelajar UUM CAS.
haaa.. panjang tak? panjang kan? hihihi.
yang diadakan di Hotel Swiss In International Sungai Petani.
hotel dy memang cantik. lawa. ada swimming pool.
ada foreigner. ada melayu. 1 malaysia. *tetiba* haha!
dah la intro hotel.

kursus ni sebenarnya bertujuan untuk membantu 
setiap badan pelajar atau kelab yang berada 
di bawah naungan UUM CAS,
menyediakan dan mempersiapkan diri untuk menguruskan
kelab bagi sesi 2012/2013.
sebab wakil setiap kelab yang datang adalah terdiri daripada,
mereka yang telah dilantik menjadi peneraju 
kepada badan kelab untuk sesi akan datang.
Bengkel ni jugak bertujuan untuk membentangkan 
mengenai perancangan Almanak kelab.

why so serious salwa ?? formalnya ayat. hehee.. :P
okeh. loose sikit dari serious. 

apa itu Almanak? errmm.. how to explain ya?
Almanak tu Alamak, Alahai, Aloha, Amanat, 
dan mingkin juga anak mak? #Ehh. haha!
bukan la. Almanak tu planning setiap kelab mengenai program 
yang akan dilakukan sepanjang 2 penggal or 2 semester dalam setahun.
aku taktawu kenapa namanya dipanggil Almanak. 
so, jangan tanya lebih-lebih. hihi.
jadi, setiap kelab perlu menyediakan perancangan
 program sebanyak 20 aktiviti.
dengan peruntukkan bajet bagi setiap kelab 
hanyalah RM5000 bagi setahun.
maknanya, 1 semester, 
hanya RM2500 disediakan oleh pihak kolej aku.
selebihnya mana nak cekau duit tuk wat event? 
cari sponsor bhai. cari sponsor...
tang mana nak cari sponsor? ahh.. lu pikir la sendiri. haha~ 

so, wakil dari kelab aku, iaitu kelab multimedia, 
ialah President, Timb. Press I & II, Naib setiausaha 
dan aku exco gantian. haha!
ye la, aku ganti je sebenarnya. aku ketua Exco sahaja. tak terlibat.
ganti kawan aku, Bendahari kelab yang sepatutnya kena attend.
tapi Bendahari kena attend Baksis Negeri Sembilan.
so, press mintak aku gantikan. aku On je la, 
sebab program ni wat kat SP.
dan Sungai Petani dekat je ngan umah aku.. hihihi~
so, tu je la serba sedikit penerangan mengenai Bengkel 
yang aku attend selama 2hari.
dari 17 Januari sampai 19 Januari 2013.

nak tawu lagi? tengok gambar je la eh? 
tapi majoriti gambar adalah gambar kelab aku je la. 
ada sikit2 jea gambar bebudak dari kelab lain. :)
ushar gambar eh, penat ah taip. haha!




 
 Before pergi. Dalam bas pun jadik nak snap. hehe!

da sampai ! ni la program yang aku dan kelab members len attend.
kiteowang sampai da lewat sebenarnya. masa masuk dewan,
Dr. Azman bin. Yassin selaku Dekan PPA UUM CAS tengah berucap.
kami masuk je la lepas makan dinner kat cafe hotel . hehe!

Selepas majlis perasmian. kami supper ! haha. 
sebelum tu da makan late dinner, ni supper pulak.. hihi.
*did u guys find me?* kehkehkeh.

well. reserved table for us. :)




Breakfast Day 1. 
Breakfast = Pecahcepat. ahaks! ;P




selepas breakfast. 
ada masa lagi before first activities on first day start. 
photoshoot !! yeayy.

depan dan dalam lif. depan dewan seminar "Orchid Hall"
taknak turun, nak jugak snap gambar kejap. haha! :D

we are first club yang sampai kat dewan Orkid ni. 
kelab len still breakfast... kot.

aku taktau kenapa aku berdiri. hahaha!

Why so serious Press ??  hihi.
President Club. :)





ini adalah sesi penyediaan dan penambahbaikkan Almanak 
sebelum dibentangkan pada sesi malam nanti. suma muka serius. 
besalah, bincang masalah negara.
tender juta-juta. juta rupiah. haha!
almanak sudah tersedia, just nak perbaiki serba sedikit tu yang jadi lambat.
percambahan idea yang pelbagai dari 5 otak, 
sangat memberansangkan. hihihi.
start pkul3.30 petang sampai 7.00 petang. pheww!
memang letih. letih otak. dan letih badan.
dengan perut lapar, sebab minum petang tidak disediakan.
mencabar kuasa dua. plus ada loceng orang jual pulak bunyik. 
memang rasa cam ada orang jual putu mayam je . haha!
alhamdulillah. semua settle.

my club presenter on that night.
Hafiez Rahman dan Afiqah Misrin.
dipilih secara random.
"hah, kelab awak da complete kan? sila ke depan dan bentang"
tercengang dua-dua. haha!
btw, was nice presentation guys. 



Done presentation. receive a good feedback to improve our Almanak.
need some adjustment kata juri. hihi.
sebenarnya, segala isu berbangkit yang juri katakan, 
telah pun menjadi isu berbangkit dikalangan kami sendiri.
so, boleh ah nak tepis, bangkang, potong kiri kanan sikit isu tu.. haha! :)


Kak Zayana and me. 
peminat dan penyokong tegar bagi Kelab Multimedia.
hahaha. (^_^)Y



Breakfast Day 2. Hari program bakal berakhir. yeayy!
taksabar nak balik cuti. hihi.



before naik ke dewan tuk aktiviti terakhir. 
posed dulu! da macam pengunjung datang bercuti gamaknya. wahaha.


Lunch terakhir sebelum balik ! alhamdulillah. 
Bengkel berakhir dengan jayanya.
last nak makan kat hotel. ntah bila la nak makan kat hotel lagi ea..
hehe! pape pun, was a great program. suma sporting.
nak gambar lagi? ada. ada. sabaq sat naa..






posed sebelum balik. Hafiez suh penuhkan memori kamera dy. hihi~





Antara rakan-rakan dari kelab lain,
di bawah satu bumbung kolej yang sama.
great to know you guys. 
walaupun ada beberapa orang yang aku da lupa nama dy. 
maap. maap. haha! :D

Five of US. :)
Representative of Multimedia Club


.itu saja.
Semua rakan pelajar yang join Bengkel Pemantapan Majlis Tertinggi
dan Perancangan Almanak 2013.
bagi Kelab Badan Pelajar dibawah UUM CAS 
(College of Arts and Sciences)
Gud Lucks guys for the club. 
chaiyork! hwaiting! gambate kudasait!

Credit : Digital Kamera Hafiez Rahman
&
Hotel Swiss In International, Sungai Petani.


Till then, 
Adiosaa__

No comments: