Saturday, July 16, 2011

REUNION tyme !!!

Holaaaaa...!!
Annyeong Haseyoooo....!!!
Wae jalrae ???! hikhikhik~

haa, mesti korang xpaham kan?! hehe.
meh nak gitaw. before aku cita pasal reunion aku tuh, 
kita blajar sket bahasa Korea yea!!
annyeong haseyo maksudnya hai, apa khabar !!
wae jalrae plak maksudnya 'are you good?!' or senang cakap 'korang sihat?!' hehe.
haa. camna?! senang je kan. korang hafal yang nie dulu, t aku explain lagik yea!
bahasa korea nie ada senang dan ada gaksusah! hehe. 
coz die ada 2 bahasa yang mana bahasa formal lain, 
informal or tak formal plak laen taw !! dia guna laen bahasa ikut situasi... !!  
arrrghhhhh !! susah betol. mesti korang xpaham kan?! hahaha.
nanti-nantilah aku story, aku wat entry special tuk belajar bahasa korea jek! hee.

rinie, aku nak share la pasal reunion aku yang berlangsung pada 24/6/11 yang lepas. 
sebenarnya, aku lebih suka panggil perjumpaan semula la kowt! sebab reunion neh selalu orang wat selepas 7-8 taon xjumpa kan?! bawu ley taw dan nampak perbezaan kengkawan masing. tapi, bagi kelas aku tak macam tuh! hehe. kami akan buat perjumpaan neh setiap kali cuti sem. kira tiap-tiap taon kami wat !! hahaha. selalu kami wat, time suma cuti sama-sama! cam taon nie la, kan suma U dan Poli dan Kolej cuti serentak., so senang nak arrange perjumpaan. lokasi perjumpaan xda tempat laen, mesti kat umah Ustazah Norzannah iaitu guru kelas aku masa form 4 dan form 5 !!~
hahaha. yela, da ada sponsor lokasi, xyah sibuk nk booking tempat kan! lagi pon aku ngan kengakwan suma memang rapat gilak ngan guru kelas kami neh. mula-mula rapat sebagai guru kelas la, pastu teruz rapat sampai tiap-tiap taon wat jamuan dan perjumpaan kat umah dia. da la family dia sporting, walaupun husband ustazah aku tu alim-warak sket, tapi besh !! tetap sempoy~ hehe.

lagi besh taon neh, ramai yang dapat turun sama. even yang da pindah pegi Shah Alam, KL, suma turun. just ade la 2-3 org xdapat join sebab keja kan! tapi xpa, oke la dari xda sapa mai langsung kan?! hehe. yang bertambah-tambah beshnyiaa, ustazah aku siap wat umah dia yang bawu, dulu umah teres xda tingkat. tapi skunk dia da tambah lagik satu tingkat yang secara auto nya terus jadik rumah teres 2 tingkat !! whoaaaa!!~ impress kan?! hahaha. siap wat bilik tuk kami yang gegurl-gegurl neh, salin baju dan solat. sumpah terbaek la ustazah aku nie! sebab tuh kami suma sayang kat ustazah! ustazah, lebiu lah !! hehe. masa aktiviti potong-potong, yang orang selatan panggil rewang tuh, aku ada tanya ustazah aku gak, awatnya sampai p wat umah bawu neh. taw ustazah aku cakap pa?! dia cakap," memang ustazah wat khas tuk anak-anak ustazah neh, ustazah suka gak wat umah baru neh, excited gak la, tapi husband ustazah lagik excited, dia yang plan wat bilik kt atas, dia cakap senang tuk anak-anak dara kita (which mean :: kami yang gegurl-gegurl nie laa..! ) nak lepak." hahahaha. perghhhh!! sumpah terbaek la ustazah nie laki-bini. nie yang sayang yang bertambah-tambah sayang neh! hehe.

tapi, next year kami plan nak wat kat hotel lak! ley wat tema kan?! kalo kt umah ustazah, tema yang sama tiap-tiap taon !! iaitu muslimah sejati! kahkahkahkah~ kalo wat kat hotel, ley wat tema, 'Back to school' kew walaupon baju skola aku, aku da derma bagi kat orang !! hahaha. okeylah, korang layan lah picxa-picxa neh. aku da xlarat nak taip da lah ! theeee~



da siap keja, bwu bleyh posing !! hee.


and again !! saja nk kacau dowang neh! hehe.
yang duduk tuh, aina dan syafiqah.

haaa, yg bertudung putih tu la My lovely Ustazah Norzannah. 
cute kan?! hee.

peace yaw !! :)

erkkk !!


ececeeeehhhh !! hahaha.


aku ditugaskan tuk wat air asam !! perghh, sedap weyhh!! haha.


farah, aku dan atiq (atiqah) ! dowang neh bakal nurse2 mesia. hikhik~


tumpang cuci tangan sat ustazah !! hehe.


erkkk ! abaikan~ hehe.

nie picxa yang diambil wktu malam, selepas sesi baca yasin  ! :)


aku dan ustazah norzannah !! ;)


wif my beloved frens !! atiq, nurse yang ngah blajar kat sabah. smpai sini dri sabah pagi tu, petang mai reunion lak! sanggup taw~ 


ngan Farah a.k.a paah !! juga nurse yang ngah study kat seremban. 

Teacher Zarina & Ustazah Norzannah
teacher adalah cikgu sejarah aku waktu Form 5, tapi ramai student panggil teacher sebab ajar subjek BI.
Ustazah xyah cakap la kan, memang konfom-konfom ajar agama! hehe.


bergamabr reramai ngan our teacher !! 


hehehe. :)




cikgu zuki !! hehe. cikgu BIOLOGI aku masa form 4 yang juga merangkap PK Koko skola aku dulu.


kami !! macam xramai kan?! tapi okeyla, just beberapa jek xdapat datang. lagi pon budak kelas aku memang xramai. kami total 26 orang jek! hehe.

haa, saja nak wat korang lapar ! hikhikhik. 
STRAWBERRY MOUSSE, kek yang aku share duit ngan Waniey Fadzil tuk beli. sedap weyh !! ;)


jaripesan :: JEONGMAL GAMSA HAMNIDA pada yang datang. THANX jugak atas komitmen yang diberi. taon depan wat lagik yea ! hee. yang xdapat datang taon nie, insyaallah taon depan mesti boleh kan?!  :)


2 comments:

Hizwan Zameri said...

aaaaa.... terliur tgok kekk! nk skit.. hehe :D

Khairun Salwa said...

ewan nakkkk? amiklah! haha.