Friday, July 29, 2011

AKU RINDU DIA !!


As salam...
hai. 

nothing much yang ak nak tuk entry kali neh.
aku just nak menyatakan kerinduan yang menggila terhadap 
anak saudara kesayangan aku.

siyesly, aku rindu sangat-sangat kat MUHAMMAD DANIEL FARISH.
selepas nie, Daniel akan terus tinggal bersama ibunya yakni bekas kak ipar aku.

korang suma mesti tertanya-tanya kan? 
mesti banyak soklan yang korang nak tanya.
dulu Daniel dok ngan sapa ?! 
kenapa bawu sekarang mak dia nak amik dia.
xkan xboleh jumpa langsung? 
dan macam-macam lagi lah.

apa-apa pun, selepas ini, hidup aku akan senyap sunyi.
sebab sebelum nie hidup aku meriah 
dan bertambah-tambah meriah dengan adanya Daniel.
kemana-mana aku pergi, aku akan fikirkan mak aku dan daniel.
apa aku buat, mesti fikirkan daniel.

sekarang bila daniel xda, aku akan teringatkan dia selalu.
semua benda yang aku buat mesti teringatkan daniel.

aku masuk dapur, nampak susu daniel...
teringat aku tiap kali aku bancuhkan susu tuk daniel sebelum tidur.
aku masuk bilik tidur, nampak bantal tidur dia....
memang setiap malam aku akan tidurkan daniel dan tidur ngan dia.
sekarang, bila aku balik keja...xda sesiapa sambut aku balik....
sebab selalunya daniel yang akan sambut aku balik keja.
xsempat aku turun dari keta, dia akan bukak pintu keta dulu tuk sambut aku.
petang-petang, pas aku balik keja daniel akan suh aku suapkan makan nasi.
daniel kalo aku suap mesti makan banyak. 
sekali-sekala sampai 2 pinggan makan nasi.
kalo dia kat sana? sapa yang nak suapkan dia makan ? :(
pagi-pagi nak pergi keja, aku nampak beg sekolah daniel.
dia sekolah kat tadika kemas hujung kampung aku.
pagi-pagi, aku yang kejutkan daniel tuk bangun p sekolah.

aku kemas umah, nampak buku-buku kaler daniel.....
dia suka mewarna, berkotak-kotak pensel kaler aku beli kat dia.
abes duit pon xpa, aku xkesah pun.
sebab aku nampak bakat seni dalam diri dia.
kalo jumpa buku kosong, daniel suka melukis.
macam-macam dia lukis dan kaler.
then, dia akan buat satu storyboard tentang apa yang dia lukis.
pastu, cerita kat aku. aku suka usik dia.
aku panggil dia busuk. busuk sayang !!
daniel pon suka, dia xmarah pon.

tapi, tu suma da berlalu.
daniel da pergi tinggal dengan mak dia.
pasnih aku hanya mampu terkenangkan dia.
esok mungkin aku akan dapat gaji.
minggu lepas, aku da janji ngan daniel nak bawak dia jalan-jalan,
makan KFC feberet dia, dan beli baju raya tuk dia.
tapiiii....

ntahlah. xtaw macam mana raya aku tahun nie.
hepy kew x. sebab tiap-tiap tahun aku akan melayan dia saja.
ntahlah. semoga daniel sihat dan bahgia di sana.

give five yunk ! :)


betapa fokusnyia dia ! :)



tengoklah ! kat mana aku ada, mesti daniel pun ada gak !
nie waktu raya tahun lepas.
raya tahun nie ?! 
ermmm, ntah la.


As salam..
daaa,... !


No comments: