Saturday, July 9, 2011

aku da keja !! hohooo~

As salam sumaaa...!!
anneyong haseyooo...!!
hehehe.


holaaa.
entry kali nie bese-bese jek coz aku just nak gitaw yang aku da keja weyhh !!! hahaha.
yela, aku kan da grad last bulan april yang lepas. 
tamatlah riwayat aku study kt Politeknik Merlimau tuh!
then, dalam seminggu dok umah. 
aku da boring coz dok pikior cmna nak buat wet masuk poket yang da koyak rabak tuh!
so, aku plan nak pegi keja. 
aku mesejess la member aku yang jugak grad sama aku, 
dan jugak budak poli just dia poli Seberang perai !
iaitu Syazwani Fadzil !! hikhikhik~ 
kalo si Wani nie baca entry aku, msti dia rasa yang dia pemes sekejap! haha. 
dua hari berturut-turut kami pegi cari keja. 
ceitt !! 2 hari kununn...
padahal sehari jek jalan pegi cari keja, 
sehari lagi kteowang lepak McD bandar sunway.
surfing tenet carik keja kat jobstreets, 
siap ngan apply dan sent resume through email. 
senang jugak apply kat jobstreet nie kan?! * bawu aku taw !! haha.


pastu, kami dua pegi la jenjalan kt area2 yang berpontensi BESAR, tuk ada keja kosong ! then, balik. 
xlama lepas tuh, member aku si Wani nie dapat call yang suh die pegi interview. 
dia apply Assistant Account. 
Yela, dia grad account kowt!!  hahaha. 
untung dia, da dapat offer!
aku? aku grad hotel tapi aku xapply hotel line pun.
coz aku nak keja bahagia Admin, senang dapat cuti BALIK RAYA !! hahahaha. xsenonoh betol~
aku still xdapat offer mana lagik, tapi masa si Wani nie pegi interview, aku pegi gak coz nak nyibokk !! hee~
xla, aku pegi gak la coz pastu kami plan nak pegi carik keja lagik.  tunggu punya tunggu si wanie neh pegi interview, 
ALHAMDULILLAH dia dapat keja tuh! 
yang PELIK BIN HERAN nya tuh, aku pun apply gak kat company neh, 
tapi tuk jawatan Assistant Admin la...
dia xcall aku suh pegi interview pun !! 
tapi, xpa la rezeki wanie kan?! hhihiii~
berseri-seri muka si Wani bila dapat keja,.. 
yela, gaji pun masyukkk !! 
gaji dia RM1000++ kowt ! mau xhepy.. 
dia excited, tapi aku lagik excited dari si Wanie neh. haha!
opkoslah, aku tumpang gembira oke !!


Abes je, Wani cakap JOM pegi carik keja tuk AKU plak!! haha.
sebenarnya, aku xtaw nak pegi carik keja kat mana. 
tetiba aku teringat yang kakak senior aku punya tempat keja ada keja kosong.
so, aku truz call tempat keja kakak senior aku tuh tanya ada keje kosong ke x kan ?! kang pegi tapi da penuh. 
wat menghabiskan peloh den yoo !! hahaha~
bila call, alhamdulillah still ada kosong lagik. 
teruz aku ajak si Wani nie teman aku,.
bila sampai jek, truz aku masuk pegi isi borang dan kebetulan boss pon ada. 
aku teruz pegi interview lah! 
senang, xyah nak bebanyak kali pegi kan!
masa interview tuh, perghhh !! xyah cakap la, risau gila. 
coz aku da lari bidang study neh. 
dari hotel line pegi admin. haha! gila xcuak.
tapi boz tuh sempoy, dia just tanya sket2 jek, 
then gitaw yang aku dapat job tuh. 
16/5/2011 aku bleyh start keja !! gilaa~
sekali interview ja truz dapat. 
member aku si Wani pun terkejut, biaq betol !! hahaha.
ALHAMDULILLAH, rezeki aku kan.


so, apa lagik, aku rehat la seminggu kat umah before start keja seminggu lepas tuh.
dan alhamdulillah gak, da dekat 2 bulan lebih aku keja, jadi aku da besa ngan keja aku skunk neh, iaitu sebagai ADMIN ASSISTANT kat Lafonis Group kat Taman Bagan.
dekat je ngan umah aku! hehe.
tapi, jangan tanya pasal gaji okey. coz boz aku tu k..............!! 


haaa... 
itulah sebanyak sedikit pasal camna aku dapat kerja dan aku adalah seorang career woman skunk oke !! hahaha. tapi, aku keja temporary jek, before nak sambung study next year. INSYAALLAH !!


hahaha. okeylah!
tu je la kowt aku nak cita.
nanti aku tlis lagik yea!
As salam...
daaa....!! :)



No comments: