Saturday, December 17, 2011

Inche Luthfi Phenomenon.

As salam korang !
rindu kat aku tak?
eleh, kalo rindu cakap je la rindu..
rindu leettteww...! 
takpon, malu nak ngaku letteww..! <<------ayat tuk bagi penyepak! haha.


ehemm..eheeemm...
meh nak share setory sikit..
korang penah tengok vlogger nama MatLuthfi90.
kalo takpenah, p search kat utube sekarang!
ehh, I mean after you guys completely read my blogs.. 
<---cewahh, nak cakap omputih letteww! 
hahahaha. ABAIKAN~
Inche Luthfi da femes sekarang korang tak kenal. aishh~


tapi takpe, bukan salah korang pon. dun worry.
takla penting sangat, tak masuk exam pun.
jangan plak lepaih nie suma pakat p serbu tenet kat umah.
pakat nak p tengok Inche Luthfi aku tuh.
lepaih baca belog aku takpa,. hehe!


saja nak wat perkongsian ilmu. 
cewahh, ayat takleh belah.
memang takleh belah pon. aishh korang nie. hihihii~
tak, what I mean is entry kali nie aku nak share beberapa videos Inche Luthfi.
pada yang da tengok, da berulang-ulang kali tengok cam aku.
for those yang da komen and kutuk pon videos Inche Luthfi tu.
korang boleh gak komen kat chatbox or komentar belogs aku.
yela, kata nak kongsi ilmu kan. tp kira kongsi komen dan pendapat je la. haa~


sebenarnya banyak videos Inche Luthfi yang dia buat.
tapi aku akan review beberapa sahaja. tak semua.
sebab apa? sebab aku malaih.
yes, aku seorang pemalaih. baluq liat.
jenis makan tidoq ja. understood? haha!


1) Mercun Bola bukan Bola. nak tengok video dia, * KELIK SINI *
nie videos pasal habit peminat fanatik bola yang suka baling or maen mercun bola,
masa tengah tengok or layan bola expecially yang directly p stadium tengok bola,.
so, jenis yang suka maen mercun bola akan menganggu konsentrasi pemain bola ketika di stadium. habitat habit yang sangat takbagus yea kawan2. 
dan sejak tu aku suka layan bola. hahaha. 
Aku support Malaysia taw. 
opkosla kan. da orang Malaysia, takkan support Jepun lak an?
best skrips : "kalo anda suka ketupat, kenapa anda tak beri mercun ketupat kepada tetamu anda? kenapa..? "


2) Typical local film/drama scene. Nak tengok? silalah * KELIK SINI *
videos nie plak setory pasai drama melayu dan jugak scene film yang normal dan selalu terjadi.
Datuk A nak bankrup, mintak tolong Tan Sri A, sbgai ganti, kena kahwinkan anak gadis dengan anak Tan Sri tersebut or Tan Sri tersebut teruih. jalan cerita yang memang suma boleh agak. ada gak setory pasai seram-seram kuku. nak taw lebih, kena layan video nie. ending dia? haha! sangat bengong~


3) Mari Merungut Malaysia. Ni * Link Dia *
haha ! nie aku suka part mimik muka dia yang sangat comel! haha. kisah pasai edop orang yang suka merungut tentang apa yang dilakukan kemudian lebih mengharap rezeki dan juga keajaiban dari ALLAH S.W.T. so, jangan merungut guys ! just do/follow what happen in fronts of u. Takda kejayaan yang datang bergolek dear. Nice skrips : "was on high what do you expect".  


4) Nama pun sampah. * KELIK NIE * kalo nak layan video Inche Luthfi.
yang nie plak pasai adat or perangai kita yang suka buang sampah merata-rata. bila tengok nie, mesti akan rasa bersalah kalo kita nie jenis yang suka buang sampah merata-rata, especially lepaih tengok video nie.
nie kira salah satu video kempen "Jagalah BUMI kita". aku suka part ideologi Ketam dan kencing dalam seluaq masa p market. haha! very nice one!


5) Serta Paksa. Nak tengok? * TEKAN NIE *
hahaha! yang best. err, suma best. tapi yang nie best sebab waktu nie another blogger have come out. so, videos nie antara video yang mengandingkan idea Inche Luthfi dengan idea IniAnwarHadi. sangat lawak. plus, ia lebih menerangkan tentang pendirian diri kita agar tidak dipengaruhi oleh pendirian orang lain. berkongsi pandangan dan pendapat? yes, yang itu boleh. tapi, we as a human, should have our own PENDIRIAN.
best skrips : People might force you to join them, but let them know, they can't change your stand.


6) Ma Ma Ma Ma Ma. * TENGOK SINI *
haa, ni spesel video sempena Hari Ibu. Sangat best bila Inche Luthfi nak wat cucuq kodok. siap call his mom for asking the recipe. And others pengorbanan Ibu.. best! :)
Nice tags : "pak aku kompelin takdak video tuk dia" haha! daebak~


7) Judgemental. * KELIK SINI * tuk tengok.
Video nie lebih kepada pen'judgement' orang terhadap seseorang yang lain. "penjudgement"? apa punya bahasa da.. especially for those people who are always speaking london, omputih lah! hee! 
best skrips : * aku suka posa sunat! haha. * 
easy to says, "don't judge a book by its cover, if not you'll miss the greatest knowledge inside there". 
Inche Luthfi said : Don't jump into conclusion too quickly. Take a few steps back, so that you can jump further and higher. World needs more positive people, someone like you guys!    


8) Made by Malaysian (Promo) * TEKAN NIE * dan 
    Made by Malaysian (FULL)  * TEKAN NIE *
haa, ni spesel made punya video dari Inche Luthfi. sebab apa? sebab video nie sempena Hari kemerdekaan Malaysia yang ke-54 tahun. So, Inche Luthfi menggalakkan suma peminat utube tuk memberi response terhadap video dia yang *Promo* dan ianya akan dikumpulkan dalam video *Full*. Ia mengenai how we as Malaysia boleh berkongsi dengan kaum lain dan saling bergantung dalam menyemarakan lagi dan mengharmonikan Malaysia. aku takreti nak olah banyak- tuk video nie. yang penting, korang kena tengok sebab its worth to see! background music, by Maher Zain - Freedom. sangat-sangat match dengan video nie. 


versi aku : anneyeong haseyo, saya Miss Khairun Salwa, dan ini adalah belogs response kepada vlog Inche Luthfi. Saya berbangsa melayu dan beragama Islam. Bangsa saya mengajar saya untuk saling membantu dan memahami, menghormati bangsa lain tanpa mengira warna kulit, agama dan adat budaya. *semile. :)* Inche Luthfi kata kalo tak semile disqualified ! hehe.


9) Rant on Lagu Cinta. Sapa yang tengah bercinta, * TEKAN NIE *
hahaha ! yang nie lawak tahap cipan punya la. video nie lebih kepada komentar Inche Luthfi mengenai lagu cinta yang liriknya sangat takdapat dihadam oleh otak beliau. besala, lirik lagu lately kan lebih metafora dan hiperbolanya. bila, tengok balik video nie. apa yang Inche Luthfi cakap nie ada betulnya jugak. lagu yang melebih-lebihkan ayat hingga jadik taklogik. tu pendapat aku la. korang nak taw lagu apa yang Inche Luthfi nie bagi pendapat, kena layan video dia. siyes, lawak!
Komen aku pasai video nie, walau apa pun orang komen or kritik dia, Inche Luthfi tetap dengan beraninya tuk rant on this song, bagi aku dia tetap menghargai lagu yang ada. siap hafal lagi lirik tuh. 
best tags : "Alif Satar, could you please stop talking about me?" ngekk! haha.


10 ) Rokok dan Kopiah. * Nie Link Dia *
aku suka video nie sebab aku nanges kot ! takpenah-penah layan video boleh nanges. tu diaa, penangan Inche Luthfi. seriously, aku habaq kat ampa. video nie menginsafkan dan sangat buat aku rasa, nak jadik volunteer kat umah-umah kebajikan. betul weyh, ampa nak taw apa kaitan rokok ngan kopiah nie. kena layan video nie la yea..! hehe. :)


Tuu diaaa.. sepuloh teruih link video aku bagi kat ampa. aku siap download kot, buleh tengok selalu.
to Inche Luthfi, Gud Lucks for your future. You got the talent.
aku ada jumpa satu video pasai penerangan hukum hudud secara lebih jelas, tapi bukan video politik yea.
dan Inche Luthfi ada berlakon dalam nie. part dia sempoy. "Oley!, curi gitar tu haramm, curi hati takpa" sambil wat muka jambu batu. hehe! 


oke, sekarang ni ampa da boleh da p utube. carik suma video matluthfi nie.
sangat tidak menghampakan. :)


jaripesan :: aku terigin nak jumpa Inche Luthfi. Member aku habaq, ahad nie, 18/12/11 dia akan berada di PWTC tuk program Malaysian Youth TV. wahh, da masuk TB la Inche Luthfi kita nie. hehe!



okelah, da malam. aku da ngantuk. nak tido. esok kerja.
sorry, kalo ada grammer mistake dalam english word yang aku taip.
besa la, aku orang makan budu ngan sambal belacan.
tak teror BI laa. hee!
pape pun, nyte's all.

till then, 
adiossa__

No comments: