Thursday, March 3, 2011

SAYA DAN PICXA !!

As salam..
holaaa..


rinih aku just nak story mory sket ja.
yela, da title kat atas nun pon da gtaw "saya dan pixca!!"
so, just story by picxa je la.
ekcely, dulu aku bukan jenis suka amik gambar sangat.
sebab aku kurang cantik. hehe. tapi manis ada yea!! hehe.
so, disebabkan faktor itulah, aku kureennggg sket kalo nak ajak snap picxa neh.


tapi, aku ada kamera digital. 
nak buat apa kalo x amik picxa sendiri kan? 
nak snap picxa owang pon xbrape berani. haha. xpandai !! huhuu.
so, nak xnak.. *ececehh, padahal nak tuh. haha. * 
aku belajar la pose sikit2! senyum sikit2 kt kamera.
beranikan diri tuk snap picxa sendiri. hakhakhak! 
gila bengongg!!  ada skali tuh, aku siap pektis depan cermin ag camna nk senyum. betol-betol bengong la. nak senyum pon xreti. hahaha.
pastu, ada gak ar kengkawan yang suh wat pose camtuh, pose wat camnih, duk kat angle tuh, kat angle nih.
so, lelama..akhirnya, aku berjaya pose !! yeahhh!! haha.


pastu, belajar lak snap picxa owang. 
try amik dari angle-angle or sudut-sudut yang cantik.
pas da belajar tuh suma. belajar lagik. *besa la, tuntut ilmu lom abes lagik. hikhikhik~*
nak pulak belajar edit mengedit picxa neh.
haa, sebenarnya kat lappy aku neh, da berkurun ada software photoscape ngan picasa.
tapi, sepatah benda pon aku xtaw!! apa punya tuan da. hee. :)
pastu, aku try la godek-godek photoscape tuh skit. 
ye la, da ade tp xguna. hampeh ja. haha.
tapi kemahiran tuh cam limited ja tuk aku guna. sebab aku xcukup brannnnn ah! haha.
so, godek-godek! guna-guna sket2 jek! 
at last, aku diketemukan dengan owang yang agak teror dalam sesi edit-mengedit neh.
iaitu housemates aku sendiri. Nurull Radziah Alias !! *wohaaa..clap.clap.clap!! * 
sound effect owang terharu, *cam iklan kat radio tuh!* haha. 
so, si Radz ni la yang ajar aku dengan lebih lanjut tentang item-item dalam photoscape.
dan.... picxa pertama aku yang agak cantik tuk owang yang bawu belajar cam aku neh, telah berjaya dihasilkan. haha. 
so, sejak itu. agak banyak la picxa yang aku SNAP & EDIT macam kat bawah2 nih. hehe. jadik, korang tengok dan nilai sendiri la camna aku edit! hehe.
*banyak plak aku taip, tdik awal2 cakap nk type sikit jek kan. haishh~ haha. *



owraites, first of all. let me introduce y'oulls kepada my sifu !!! 
Nurull Radziah .. woaaaa!!~ hehe.


sifu and tongga !! haha. ni picxa yang aku edit. tapi xjadik! haha. *maluu~*

 alhamdulilah !! inilah hasil percubaan pertama aku dalam sesi or khusus edit mengedit neh! hehe.
not bad huh?!! :)

nothing much yang aku edit tuk picxa neh. coz still takot-takot brani ag! hehe. :)


dua picxa kat atas neh aku try gune edit thru picasa! boleyh la. 
tapi xbesh sgt coz picasa xda banyak item cam photoscape! :)
* abaikan kangkangan langkah besar itu. sekian~ *

ni pon xbanyak yang aku dapat edit. coz ambience da cantik!! hikhik~

luv this picxa !! nice angle !! neh kezen aku. 
dia memang slalo jadik model xbertauliah aku. haha.
pandai kan aku snap?! haha. *masuk lif tekan sendirik..!!* 

first kezen aku punya picxa yang aku amik tuk di edit! :)

this my nephew !! rindu kat dia !! hohoo~

taraaa.. haha. 
neh kezen aku gak, picxa dia aku curik amik dari Mukabuku dia, pastu aku edit. hehe.
jangan mara haa.. :)

:)

wif my sifu!! kehkehkeh~

kezen aku lagik! cantik baju. beli di mana eh?! hihi.
ni pon aku curik amik dari Fb dia gak. then, aku edit. haha. 
jaat x aku?! xkan?! hihihi.

;))

wif Mr.Pilot !! :)

haha. :)


jaoh sangat lak kan?! ermm. xpe ar. :)

picxa kezen aku jugak. oke x?! hehe.


teknik blurrr.. hihihi. :)

looks ala-ala nostalgia kan?! hee. :)

hehe. :)

ni plak antara latest picxa yang aku edit. 
then, aku wat profile picxa kat aku punya Mukabuku.. 
*cam kt pelekat fb kt tepi kanan belog neh* 
banyak gakla respon baek dan juga positif yang aku dapat. 
haha. neways, thanxs gegurls sume.
**ada gak yang cakap muka aku dalam neh fotogenik. 
fotogenik kah aku?? haha. 
tettt !! no komen!!**

sempat ag neh, aku edit!! hehe. :)

and the last but not least !! picxa aku ngan along aku. 
orang kuat yang banyak support aku punya sistem kewangan! haha.
*cam over edit jek kan?! hohoo*

haaa. camna? apakah komen anda? suka? xsuka? 
argghh, ada aku kesah ngan korang nya komen?! haha.
xde la, pape pon, segala komen aku terima seadanya.. *ecececehh.cewahhh!!* haha.
kyla, itu sahaja kot entry kali neh. sja nk tunjuk sket bakat terendam aku. haha.
oh ya!! disebabkan picxa neh suma banyak yang aku snap dari kamera phone & jugak by digital kamera.
so, aku da set/aim/fokus nak beli DLSR!! DSLR beb!! 
bukan ikan selar or whutsoever. tapi DSLR taw!! 
jenuh aku nak simpan wet nih. hehe. xpe, insyaallah.
akan ku dapat memilikinya jua nanti. kehkehkeh! :)
doa-doakan lah ye. amin!! :)

kyla, da banyak pulak aku type neh. c ya next entry!!
as salam.. daaa...

jaripesan : pasnih, kalo ada offer edit picxa tuk orang len, 
                     nak suh aku terima x??! 
                     berapa charge nak letak eh? haha.
                     just kidding !! rosak picxa orang nanti weyh. haha. 



No comments: