Saturday, March 5, 2011

Jom join "Our Memory Photo Contest" !!



As salam..
hollaaa.. 
haa, rinih ak saje luangkan masa sekejap tuk update entry bawu.
bukan pasal pape pon, just ikut gatai gedik meroyan nak join contest,.hehe.
lagipon, nih first time aku join any contest kt belog kot! hehe. gila old skool. 
neways, thanx pada member aku Si Areen Tembam yang tag aku kat belog dia dalam contest "our memory photo contest". hehe.
apa??! korang nak join gak?! tapi xtawu nk join camna?! 
ermm.. meh nak ajaq meyh !! :)



ni cara nk joinn contest ni ye! :)

mula-mula, korang kena la follow OWNER BELOG yang anjurkan contest nih dulu. kalo xnak pon xpe, tapi susahlah kalo die tukar dateline, korang xtawu lak kan?! hehe. so, better follow lah.

kedua, Tulis entry "Our Memory Photo Contest", letak la banner picxa diatas dalam entry anda-anda suma. pastu 'link' kan ke entry contest neh !!. letak picxa banner nih kat sidebar skali taw !! jgn lupa.

ketiga, korang suma upload la picxa korang suma. picxa tuh mesti lah ada gambar korang ngan kengkawan korang. pastu, wat la ayat-ayat simple, 'reason kenapa korang suma pilih picxa tuh' contohnya :: "saya pilih gambar nih sebab saya sayang kengkawan saya" - ikut kreativiti koranglah nak tulis hape ya. :)

keempat, tag 4 orang rakan bloggerdian korang ye ! =.=

hadiahnya??! gerenti best !! of course anak patung comel lagi besar dari Lovely Lace!!

oh ya, sebelum terlupa, dateline or tarikh tutup contest nih ialah 01/04/2011 !!

******************************************


ni la picxa nyer yang aku pilih tuk letak kat dalam contest neh.
aku pilih picxa neh sebab ini adalah picxa pertama aku dan kengkawan aku selepas 8 taon terpisah
last kami jumpa dulu masa skola rendah, darjah 6. itulah kali terakhir kami berjumpa. lepas result UPSR kuar jek, memang masing-masing da bawak haluan masa depan sendiri.  dann.. akhirnya selepas 8 taon, kami dapat berhubung semula. 
ini pon disebabkan oleh kawan aku menamatkan zaman single-mingle nya dengan berkahwin. pengantin perempuan tu la kawan aku masa skola rendah. 
nama Siti Nur Hidayah. xsangka antara semua member skola rendah, Dayah nih yang kawen dulu. haha.

dan memang takdir ALLAH nak temukan kami semua, 
ianya bermula dari laman Mukabuku. 
dari situ kami just berhubung besa-besa jek. kemudian, Hidayah nih mintak alamat kami suma  kat dalam FB tuk antar kad jemputan kawen.
selepas itulah, kami plan nak jumpa. xboleyh pon try sedaya upaya jugak jumpa. akhirnya, alhamdulillah. dengan izin ALLAH, dpt jugak kami jugak. even sekejap.
*aku yang mana satu? aku yang baju wane purple tu la.. hehe.*

nice kan?! hehe. tyme neh memang kami have fun sangat. 
snap picxa banyak2.  nasib baek la aku bawak kamera digital aku tuh. 
memang berguna gak la. hehe.
yela, lepas 8 taon xjumpa pastu bawu dapat jumpa. 
nak gak tengok muka-muka bila da besaq ni kan. 
dulu muka suma sesuci lebaran jek. haha.
skunk da lain. tapi ada gak yang xdapat join, just kami 7 orang je yang dapat kumpul kembali. jadi la tuh. alhamdulillah. hehe. :)

"i will remember this memory for the rest of my life and thank you guys for being one of the color in my life"
1         "There’s a story behind every friendship. Each friend we make is a start of each story. Our story starts a wonderful beginning. Hope this story we make won’t end."


tu je la tuk contest neh. oh ya! lupa nk tag. okay, skunk aku nak tag anda-anda ni la plak. hehe. 


apa lgik?! JOM LA JOINNN !! hehe. :)

okaylah. dat's it. c u nxt entry !! :)
As salam.. daa...


No comments: