Saturday, February 25, 2012

.cepucemas.

As salam blogger-dians sumaa..
anneyeong haseyo chingu !!!! hee.






rini aku dapat soklan cepu-cemas baek punyer dari mak aku.
dya tanya aku ngah kawan ngan sape sekarang?
aku? erkkk..
simple jek aku jawap.. hee!~
aku : "kak xdak kawan ngan sapa-sapa pun... xmau lagi la, 

          malas nak pikiaq"
mak : laaa,.. memilih kot !! mak aku just senyum.
aku : *smbil angkat kening ziana zain* 
        "haha.. xla mak. belom jodoh nak jumpa sapa-sapa. 
          sorang-sorang lagi best ! "
mak : "xpa la, nanti da jumpa sapa-sapa, gtaw la.
           mak nak kenai gak" hehe.
aku : "owraites, dun worry mak !! t da jumpa, kak suh dya masuk pinang teruih. senang !" haha.


begitulah al-kisahnya setelah dipendekkan.. hee!
cepu cemas kan? hehe.
haa la, soklan cepu yang membolehkan kita cemas. kan? an? hee.
ala, gpun aku memang malas gila nak pikiaq cintan-cintun nie.
sebab? sebab aku kurang percaya kat lelaki.
kerana? biarlah rahsiaa....... *versi Siti Nurhaliza.. haha!


mesti korang ingat aku penah perust kan? perust? 
FRUST oke?!! haha.
xla, aku xpenah couple or cintan pun...
 just belum sampai seru nak bercintan laa.. nanti-nanti la..
tetiba aku teringat member aku yang rapat ngan aku, 
dan jugak merupakan kezen aku penah tanya...
apa ciri2 lelaki yang aku suka. konon nak tolong cari la nie.. hikhik~ 
apa ciri-ciri yang aku nak eh? ermmm.. let's cekedis out!


1. beriman & bertanggungjawap
~ suma gegurls nak lelaki yang macam nie kan? ye la, lelaki ketua dalam keluarga, so kena yang beriman dan bertanggungjawap. baru aman-sejahtera-harmoni-keluarga-bahgia. kan? hee! :)


2. ada kelayakan or pendidikan yang lebih tinggi dari aku.
~ maksudnya simple jek, aku xmau hubby aku nanti rasa 'inferiority complex' just because aku ada kerja or pendidikan yang tinggi pada dia. so, skrg aku da ada diploma, and insyaAlllah akan amik degree in future. so, hubby in future aku nanti kena ada ijazah gak la kan? tapi, jangan ingat aku demand plak, nak yang educated jek. x. bukan camtu.. aku just elakkan pergaduhan jek. tapi, kalo xdapat macam nie pun xpa. aku oke jeaa.. :)


3. kaki lawak/ full of sense of humour.
~ sebab aku suka orang yang wat lawak nie. but, according to situations la.. xkan 24/7 nak wat lawak ja kan? melampau lah. aku suka orang yang ada sense of humour sebab aku suka gelak. hahaha! bila aku gelak, aku rasa happy, xla aku asyik down jek. xleh blah reason an? bialah. aku suka! hehe.


4. multitasking.
~ macam pelik ja kan request aku ni. hehe! ye la, penting kot hubby yang multitasking nie,. senang future. sebab, kalo paip bocor, dia boleh repair, xyah upah orang. jimat wet upah. kalo lampu rosak or black out tetiba, dia leh repair jgak. xyah la berpanas memalam sebab ekon xleh pakai. kena pakai lilin plak nanti. kan? haha! pastu lgik, kalo keta rosak tgah jalan on the way balik market, leh tepon hubby suh mai check, xyah call pomen keta. hehe! lagik? nak taw lagi? ermmm.. kalo nak renovate rumah pas kawen, aku suh dia ja wat flooring-cat tu suma, xyah upah kat orang.. lagik, kalo aku demam, hubby aku leh tolong wat kerabu mangga ngan sambal belacan, feberet menu aku kalo demam. kan senang cmtu. hahaha!


5. pakai spec.
~ haha. yang ni xdak reason sangat, just aku suka orang pakai spec. sebab rasa orang yang pkai spec nie cam educated GILA... padahal xda apa sangat pon. maybe trend jugak kot. hehe!


6. layan korean/kaki korea.
~ senang jek, sebab aku hantu korea. so, kalo dya minat korea jugak senang,  t xla dya membebel kat aku asyik layan korea jaa.. nasib baek kawin ngan melayu.. opps! haha.
ye la, bleh share-share minat yang sama kan? boleh lepak sesama layan movie or drama korea. at least, ada gak satu minat yang sama. sharing is caring rite? hee. :)


7. TIDAK merokok.
~ sebab aku xleh tahan bau asap rokok. aku akan sesak nafas. kalo nak tengok aku semput time kuaq sekali, isap la rokok depan aku. time tu jugak, on the spot, aku balik. serius weyh! aku penah wat. xyah la aku cerita kat sini kan. t xlarat plak ampa baca. tapi, memang aku xleh tahan bau asap rokok, but at the same time aku bukan ada penyakit asma pon,. sorry to say, aku alergik ngan bau asap rokok. hoo~ 






hehe. okelah, tu je kot ciri-ciri yang aku minat. 
memilih x? xkan? hee!
yang ni suma just pilihan yang aku harap la.
tapi, kita hanya merancang, tuhan yang menentukan kan? an? an??
korang doa-doa la semoga aku dapat jumpa jodoh yang sesuai yea. amin!


hehe. malu la cakap pasai nie kat korang.
dah la. cukup la tuh. pipi aku da merah.
da blushing macam pakai blusher baru dari revlon jek. haha!


                                    anggap pe yang aku story nie just tuk suka-suka je oke. :)
                                                                        peace yaw !!


jaripesan :: eh, Lisa da sah jadi isteri Yusry tadi. congratulations for both of u ya !! :)


till then, 
adiossa__

No comments: