Saturday, November 19, 2011

..kenangan SPM..

As salam suma..
anneyeong haseyo chingu ya!
korang sehat? aku kurenggg sikit. 
ngah batuk-batuk lak! mungkin sebab cuaca kot, keja dalam opis..
time lunch ngan balik tengah panas.
panas, sejuk, panas, sejuk.. sakit tekak lak. then batuk.
jangan demam sudah.
aku taknak cuti oitz.. abes gaji kena potong. hee!


okelah, dok rilek-rilek pon, 
tak sedar yang dah seminggu SPM berlangsung kan?!
ceewahh, cam ko yang amik SPM Salwa-shi oit. haha!
oleh sebab tuh, aku nak share gak sikit kenangan masa aku SPM dulu.
taon bila eh?? ermm..2007 kot! 
yes, sure-konfom-pasti...
aku SPM taon 2007.. 
sape yang sama ngan aku angkat kening weyh. haha!



antara kenangan yang paling aku ingat ialah...
gelagat seorang pengawas exam time tuh.
untuk SPM 2007, aku duduk depan sekali.
korang bayangkanlah bila kita duduk depan sekali,
memang akan jadi mangsa pengawas2 exam yang mai tengok.
tak tenang woit baq ang ! serius..!
tu kira okeh lagik, cherita aku bermula disini..*ceewahh..haha!
nama dan watak sebenar dirahsiakan. hikhikhik~

                ***************************************************************
pengenalan : Mista A (a guy), Mrs B ( a gurl) & Miss C ( a gurl)

masa aku exam ritu, aku duduk depan sekali.
row nombor tiga.. kira akan jumpa aku dulu la tuh~
dewan sekolah aku plak masa tuh adalah kelas lama.. 
yang mana pintu ditengah-tengah boleh dibuka..
so, buka 1 pintu akan jadi 2 kelas..
dan waktu exam tersebut kelas suma ada 6 kelas,
yang dihubungkan setelah pintu ditengah-tengah dibuka.
tapi, consider 5 kelas je la, sebab 1st kelas da burn, 
sebab dimodifiedkan jadik stage tuk any event.
**oh ya, kelas tersebut memang da termaktub tuk dijadikan dewan nyer.. :) **

jadi meja aku bermula dalam kelas kedua.
time kenangan nie jadik masa English paper (Objective)..
Mrs. B adalah seorang kakak yang bekerja kat sekolah aku... 
dan beliau adalah Mrs. yang baru je berkahwin..
* gosip-gosip la cakap..*
dan takda seorang pon kenal sape si husband dia.. except si cikgu2 la.. hehe!
Mista A plak ada ketua pengawas exam kat sekolah aku..
dan Miss C plak cikgu dari sekolah budak pandai gakla..
kalo aku tak salah laa. 
**sekolah aku pon sekolah budak pandai whut..~
and if i'm no mistaken gak la, hari tu da kira da masuk minggu kedua exam SPM.
aku just dengar-dengar je yang si Miss C nie minat kat si Mista A.

and nak dijadikan cerita, on that day....
si Mista A p lepak kat office sekolah aku dan bergurau senda ngan kakak Mrs B. tengah exam neh. 
almaklumlah, subjek English, and ABC lak tuh kan..
so, mesti abes awal gak la. hee!
dan nampaklah adegan bermesra-bergurau senda tu kan.. hehe!
da duduk depan, mesti la nampak. 
plus, aku pakai spec lak time tuh..
clear water no buaya laa.. haha!

dan..jeng-jeng-jenggg.... 
si Miss C lak sambil-sambil ushar kiteorang si candidates neh..
dia ushar gak adegan bergurau senda tuh.
yang beshnya, dia punya la terhendaphendap nak tengok..
and at last... bukkk !!
aku da tunduk dah. no komen! mulut tahan gelak.
mata fokus baca exam paper..
kunun-kunun dok pulun tulis jawapan la tuh!
kira aku sopan gak la kan...
tapi yang sangat slumbernya member aku neh..
si mamat sebelah meja aku, classmate aku gak. mamat H.
dia da bantai gelak da.. kaw-kaw punya gelak.
tapi still control lagi la, tak la sampai satu dewan dengar kan..
tapi cukuplah tuk aku dan member yang satu row dengar termasuk sekali si Miss C.
aku da terjegil mata kat mamat H neh. 
isyarat suruh cool down gelak.
dan-dan dia tutup mulut. baru ingat ka apa! ceitt. 
Miss C da dengar da.. so, memang termalu la dia.
sian kat Miss C.. aihh, mamat H neh. 
aku pon just senyum-senyum je la. hikhikhik~

nak tawu apa jadik? 
haa.. Miss A terlanggar pintu kelas ..!
serius weyh, kuat kot !! 
boleh plak time tuh kami (aku & mamat H) tertengok benda sama..
dok tengok adegan Miss C neh.
aku pon tak perasan actually, si mamat H nie la ajak aku tengok.
dia bagi isyarat suh tengok Miss C, apa yang dia buat..
tak sangka lak Miss C boleh terhantuk kat pintu kelas tuh..

lepas ja adegan tuh,.. 
terus Miss C datang meja aku ngan mamat H. 
dia berdiri antara kami berdua la, yelaa. sebelah-menyebelah kot!
dengan slow voice dia tanya kami dua....
Miss C : "dowang dua tu kawan lama ka?"
aku : just senyum je, no komen! :)
mamat H : "dowang dua (which mean Mista A & Mrs B) is laki-bini.. baru kahwin."

terkejut gakla Miss C. Kesian gak aku tengok.
pastu Miss C senyum jek kat kami dua.. then blah.
lepas jek paper tuh, aku tanya mamat H..
aku : "weyhh H****, takkan Miss C minat Mista A kot?"
mamat H : "minat la kot, ushar tak mau-mau punya dari 1st day ritu lagik."

hahahaha. gelak ja aku. okeh! biarlah.
wat macam tak penah terjadi apa-apa.
wat macam tak nampak apa-apa.

                      **********************************************************

haa, gitulah kesahnya..
senyum jek bila aku teringat..
semoga Miss C jumpa mamat idaman hati.
semoga Mista A & Mrs B berbahagia hendakNya.



jaripesan :: aku nak masuk sekolah balik boleh? 
please say, Boleh! *wink..wink..!

p/s :: antara entry aku yang panjang gak la kan?
anyways, thanx for stopping by and reading. 

oh ya, Malaysia Menang 1-0 lawan Nyanmar .
tuk Sukan Sea Palembang 2011 rinih.. 
CONGRATULATIONS MALAYSIA.. :)

No comments: