Monday, April 4, 2011

just finishing my MUET EXAM for speaking !!

As salam...
holaa bloggerdian suma.... hehe. :)

korang da amik MUET??! dah ! belum ! on the road !! haha.
macam-macam jawapan ada. 
aku plak, rinih bawu start exam tersebut.
aku start ngan speaking dulu rinih (4/4/2011) pukul 11 pagi tdi.
mulanya aku cuak gak coz aku xtawu sangat macam mana dowang jalankan exam MUET neh. plus plak, aku xpergi class yang poly aku buat. 
coz sem neh bajet kurang, so aku pegi klass MUET tuh.
just aku belajar dari kengkawan housemate yang pegi class je la.

sebelom amik exam tu pagi tadi. aku sempat la study sikit semalam. 
tu pon start practise mock exam pukul bape! dekat pukul 1 pagi kot. haha.
yela, asal plan nak practise pkul 9 or 10 malam camtu. 
tapi ada plak gangguan mata semalam.
gangguan apa?! ala, korang neh.. kan program ABPBH 2010 la semalam.
excited tengok ABPBH semalam, sampai nak practice mock speaking exam pon tertangguh. haha.
* SHAHEIZY SAM MENANGGG WEYHH !!!! * hahahahaha. beshh2!!
nak-nak plak ending ABPBH semalam memang besh gila! penat gelak.
 sampai terbatuk-batuk aku. 
okeh, back to topic bout' MUET ...
so, abes jek ABPBH tu bawu practise. sampai la pukul 3 pagi. 
yela, kena la practise. kan practise make perfect. hehe. 
lagipon, aku ngan housemate aku nak set masa. 
takot nanti terlebih masa, trus xsempat nak cakap point-point len yang penting.

then, masuk jek bilik tuh. memang neves+seves+gemuruh+kilat suma ada.
dengan sejuk air cond nya.
perghhh!! memang terbaek ah. bertambah-tambah la seves ngan neves aku tuh.
tapi da duduk, then baca soklan tuk task A. 
hati aku berbunga-bunga macam taman bunga da.
yela, soklan dia xsusah dan jugak xsenang. sesedang jek. 
plus plak, tajuk yang kuar ialah bout' sciene and technology. 
semalam pon memang aku da practise under tajuk neh, just soklan len skit.
jadi, aku xla risau sangat. sebab point-point masa aku practise semalam aku guna gak sket-sket!! hehe.

da kuar jek dari bilik tuh, memang aku carik housemate aku iaitu Nurull Radziah Alias. sebab aku sama ngan dia just len group dan len section. 
aku section B, dia section C. but still soklan yang sama.
 jumpa jek dia, masa jalan on the way balik umah tuh, memang menjerit ar. 
yela da settle satu bahagian yang menakutkan neh.
kengkawan aku suma cakap MUET-speaking adalah part yang paling susah. 
so, tahap kerisauan aku tuh memang berada di tahap yang agak tinggi. haha.

alhamdulillah. aku berjaya mengharungi exam MUET-Speaking rinih. amin. 
terima kasih kepada yang mendoakan aku. 
dan terima kasih juga kepada member yang banyak ajar aku,
 iaitu Nurul Nasihah dan Nurull Radziah. thanx beb!! :)

jaripesan :: terima kasih yang mendoakan. 
dan gud lucks pada sape yang bakal amik. hwaiting !! ;)
p/s :: masa present tu, dapat plak group member yang supportive.
memang besh ah. nak-nak plak jumpa kembar aku.
bukan kembar muka, tapi kembar tak seiras.
iaitu kembar nama dan jugak kembar tarikh lahir.
aku Khairun Salwa, dia Khairunnisa Madya...
tarikh lahir sama beb :: 7 mei ....... 
*taon lahir xdapat dinyatakan. 
yang pasti, aku MUDA lagi weyh!! haha. *




No comments: