Wednesday, January 13, 2016

crazy girl !

Assalamualaikum. Hola ! anneyeong !
                                             
Second hupdate on 2016, keep it up salwa shiii. Teruskan menghupdate. 
2015 was a lazy year for even there are a lot of things-memories happens.
 Ahaha! Kutuk diri sendiri. Wiwiwiwi.

So, as I mentions in my previous hupdate, entry belog kali about my crazy girls.
Teruih la noh, nak ceghita pasai Mel, the housemate and Shira the roommate.
Almost 5 month roughly kenai depa, depa memang nonsense gila.
Bukan nonsense ja, annoying tahap nak lempang-bagi siku suma ada. Ahaha!
Opps sorry, gegirl memang kasaq sket, kalo jumpa tengok gegirl sopan-ayu tu,
tu sebab jumpa yang bukan geng, means bukan bole masuk kepala lagi,
sebab ngan orang kenai lama-da bole masuk kepala, they know who I am.
Aku neh jenis kasaq ya rabbi. Loqlaq teruk. Comot takhengat.
Gelak lupa diri. Hingaq cam mak-mak. Hahaha!

And dengan si mel dan shira neh, memang masuk kepala.
Depa neh gila sebenaqnya, seriously gila. Ahaha!
Dalam bebanyak housemates, aku paling rapat ngan depa dua.
Memula masuk umah sewa tu, pendiam la memula sebab belum kenai kan, 
tapi sebab aku jenis gamble-lantakla kisah pulak aku,
so tetiap hari, balik keja, akan masak tuk makan malam, pastu melantak sambil tengok tv.
Dan ada la bebudak umah si Fatin, Ida, Kakmurni, Zana ngan Mel tegur sembang-sembang. 
Dari situ la start bole ngam, sebab aku jenis mudah terhibur, 
orang wat lawak ja, confirm aku gelak punya. Hahaha!
Puji diri sendiri. Wiwiiwi. So da bole masuk ngan bebudak umah.

Yang si mel neh, masa memula tu dy diam sket,
dan kami dua antara orang yang paling lewat p keja dan paling awal balik keja. Hahaha!
Sebab aku keja 9pagi-6petang. Mel keja 10pagi-7petang.
Orang len pakat p keja pas subuh, balik keja pas isyak.
So banyak lepak berdua, start rapat masa layan drama kat tv.
Aku neh hantu tv, suka layan drama2 melayu neh, yang si mel ni pun sama.
Kakmuni selalu cakap, takhta mel sebagai ratu tv dah d rampas oleh aku . hahaha!
So kami dua start rapat, sebab tv. Thanks to tv anyway. Hahaha. :P

And my rumet pulak start kenai awal bulan 10 ritu,
sebab dy baru pindah keja dari opis d penang mai ke manjung ni haa.
Masa memula dy mai antaq barang tu, memang da bole agak dy jenis potpet neh,
Sebab dy mai antaq barang, angkut mak adik dy suma skali.
Dahla bilik aku tu sekangkang kera, penuh gk la ngan barang aku, 
barang dy dan family dy. Hahaha! Sorry shira.
Tapi memang menyembang tu syiok sebab shira macam mel, jenis riuh rendah,
And thanks to Allah jugak jumpa orang cam depa,
Sebab even aku jenis bising-gamble-aci redah ja,
sebenaqnya aku bukanlah jenis yang start into the conversation first.
Aku jenis yang orang kena start menyembang dulu, then I follow riuh sama.
That’s me. Hang diam, so aku pun diamlah.
Hang pengacau dulu, then aku pun akan kacau hang pulak. Simple ja. Haha!
So d sebabkan shira jenis bercerita-dan menyembang, then aku follow the flow.
Aku layankan ja, sebab sian nanti dy kemurungan kalo takda teman menyembang. Hahaha!
Sorry again shira. Hihi.

So bila aku rapat ngan mel, plus shira pulak masuk, 
seriously bila depa dua bergabung, aku penat nak layan.
Rasa nak selotep mulut dedua sebab kaki merepek-menganjing depa. 
Geramm jaa. Hahaha!
Aku ingat aku abeh kasaq da, rupanya depa lagi kasaq.
No wonder la aku bole masuk kepala ngan depa. Hihiii.
Dan dari situlah, kami rapat bertiga, p memana mesti bertiga.
Dan aku start sayang depa, dan depa antara orang yang aku akan sedih bila balik penang ritu.

Mel,
kaki busking walaupun gitar dah patah tengkuk, p paku la naa.
Orang yang rajin ajak p jenjalan every weekend.
Dan mangsanya adalah shira yang kena amik cuti selalu. But its good for shira sebenaqnya, 
7hari seminggu keja non-stop pun tak elok gak, 
so 2-3minggu sekali suh cuti tetiap ahad, baguih apa. Kan mel? Hahaha.
mel suka kucing, tapi mak dy takbagi bela kucing. 
so solution dy, dy bela kat umah sewa. naseb la housemates suma bole terima la kucing tu.
ad 2 ekoq kucing, aku bagi nama Kimkay ngan Pajura. sebab masa amik kucing tu, 
kecoh la sat isu si Fa**ra ngan KimK tu. if you know what i mean. haha!
takpasai ja dua ekoq tu jadi mangsa aku. hihi.


Shira, 
budak lagi sebenaqnya. muda pada aku ngan mel.
 tapi antara aku ngan mel, dy nak tunang dahhh !
ceittt. memang suma orang dalam umah sewa aku da ada pakwe.
aku, zana ngan mel ja single. 
orang umoq 25 nih memang fasa lagi suka single kot noh. ahahaha.
okay, back to shira.
minah neh kuat potpet gak. kuat bercerita. aku layankan ja.
sebab lawak sebenaqnya. dalam bilik kekadang merepek ngan shira neh memang gelak kuat sampai ke bilik Ida ngan Zana. sorry Zana & Ida.
ayat cliche shira, "Meluat lah." "menyampah aku ngan salwa neh!" hahaha.
aku memang suka wat orang rasa annoyying gila ya rabbi. syiok woo.
dan shira neh kuat melaram gak. opkoslah kan, perempuan kot.
sebab kalo aku ngan mel da siap, dy taksiap lagi. orang paling lambat siap dy lah.
kalo nak kluaq tu, mel akan jerit dari bawah, "oihh, cepatlahhh!" hahaaha.
sian mel kan. eh tak. sian aku kan , layan depa dua. 
*mampuih kena maki berjabu neh kutuk dy kat sini.* hihihi. :P

ngan depa gak siap ada group wassap "MummyMamaIbu Kimkay-Pajura".
tu dulu la. masa mel cuti krismas ritu, si pajura hilang. 
melarikan diri ikut pakwe kot. hahaaha.
lepas pajura ilang, tinggai kimkay sekoq,
 manja terlebih-lebih. mengada-gedik overdose si kimkay tu. 
masa tengah layan Mentor Millenia ritu, 
mel tukaq nama group wassap jadi, "Mummy Kimkay Nyumm Nyumm". 
mampuiihhhh. tu suma Dr Vida punya pasai. 
duk promot pil nyum nyumm dy. aahaha!
masa hupdate belog neh, rindu pulak kat si kimkay tu. 
kimkay ibu, duk ngan mummy mel ngan mama shira elok2 naahh. 
muahhciked! hihi.

taklarat taip, ampa pun cemuih da kan baca. 
tengok gambaq ja la nahh. haha!

depan; Shira . tengah; Mel. 
belakang; owner belog hat comey pada depa. ahaha! :p










  





Thankyou Mell bawak aku ngan shira jenjalan. First our day out.
aku ajak Mell bawak kami p Kellie's Castle sebab teringin sangat.
masa neh cuti Deepavali's. ajak pegi Menara Condong sekali tapi mell kata jauh.
so okay la, mai Kellies Castle ngan lepak round-round Ipoh.
siap pekena Nasi Vanggey. phewww! 
sorry nasi kandaq penang, aku suka nasi vanggey lagi. haha!




second trip day out, Mell ajak p Tasik Cermin.
and memang cantik tasik tu, orang baru jumpa dan da start ramai orang pegi sana.
tapi tempat dy kecik ja, agak crowded ya, 
jangan la berangan nak berkelah-piknik bagai. sempit kot. hahaha!
tapi lawa gilos tempat dy. masa kiteowang sampai, 
siap ada pengantin mai wat photoshot wedding situ, background lawa tapi limited space. 
harap2 pihak kuari tu nak la wat bagi besar sket kawasan tetepi bukit yang keliling tasik tu.
ehh, aku pulak request. haha.




thanks a lot to Chot dan Wani sebenaqnya. 
Wani ngan kengkawan dy yang antara orang terawal jumpa tasik neh, 
Wani yang baju belang double line kat baju dy. hihi.
oh ya, sila sengetkan kepala anda, sebab mell memang suka amik gambaq senget.
sebab jugak mell memang senget. hahaa!
haa sambung, Wani tu penah mai, siap awak boat bapak dy, 
pusing keliling tasik tu nak tengok ada apa.
kagum sat. sat ja la. haha!
haaa, jangan tanya tang mana Tasik Cermin tu.
p tanya orang Ipoh, depa tau. aku pun orang yang bawak p.
cam jalan ja, nama jalan ka apa taktau. haha.
btw, thanks Wani dan Chot. ;-)












thanks Chot melayan aku, mel ngan shira kat umah hg.
jamu ayaq detox, jamu choco bar ke apa ntah nama nya.
pastu bagi aku tumpang solat asar ngan maghrib.
pas maghrib baru p jenjalan pekena Nasi Vanggey opkos, 
then p lepak dataran ipoh sebelum balik Manjung. hihihi.

hai laa crush, bila nak masuk meminang? 
ahahaha. berangan je la. larrriiiiii. wiwiwi.




panjang noh. makaseh rajin baca. makaseh rajin melayan. hahaaha!
aku ada hutang banyak entry sebenaqnya nih.
dan aku berazam tuk setel dis year. kalo takbusy lah. hihi.

apa eh? entry Thailand, entry Singapore, entry prank, 
entry Q&A dan mungkin entry yang bakal terlintas-rasa nak tulis-hupdate kat belog. haha!

oh ya, ampun maaf ya. andai ad yang taksuka. 
ehh biaqlah. belog gegirl kot. lalalaaa.
nak carik kerja, nak carik kerja. wiwiwiwi.

see again on the next entry.
hola. anneyeong hikasaeyo.
adiossa. 
assalamualaikum.



Sweet & Love

No comments: